Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

ΒΙΒΛΙΑ
ΕΓΚΛΗΜΑ ΑΛΟΗΣ
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΜΟΙΧΕΙΑΣ
ΑΥΤΗ Η ΣΚΑΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙ
ΚΟΡΕΣ ΛΗΣΜΟΝΙΑΣ
ΠΟΙΝΗ
ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΑΙΣΑΡΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΓΓΕΛΟΥ
ΑΤΤΙΛΑΣ
ΑΡΧΗ ΠΑΝΤΩΝ
ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΥΣΗΣ
ΒΙΒΛΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
ΣΠΑΣΙΚΛΑΣ 3
ΣΑΛΙ 4
ΙΜΑΤΖΙΝΑΡΙΟΥΜ 2
ΣΠΑΘΙ ΦΩΤΙΑΣ
ΜΟΛΙ ΜΟΥΝ 4
ΠΑΝΤΙΝΓΚΤΟΝ
ΑΠΕΡΓΙΑ
ΜΑΣΑΣ

Δημήτρης Πιατάς, ηθοποιός

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΙΑΦΚΟΣ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ

Τα άρθρα του Χρήστου Σιάφκου από την αρχή ήδη της καριέρας του στη δημοσιογραφία εμπεριείχαν τον λογοτέχνη. Ήταν θέμα χρόνου γι αυτόν να δώσει διηγήματα και μυθιστορήματα. Ίσως μάλιστα να άργησε και λίγο. Έχοντας κάνει πια τον κύκλο του τόσο στη δημοσιογραφία, όσο και στην πεζογραφία αποφάσισε να ενώσει τις δυο του ιδιότητες, σε μια συνέντευξη-ποταμό, αυτή του Μιχάλη Κακογιάννη, παραδίδοντας εν τέλει το εξαιρετικό «Σε πρώτο πλάνο», βιβλίο που αφηγείται τόσο την ιστορία του σκηνοθέτη στον κινηματογράφο και στο θέατρο, όσο κι εκείνη μιας γενιάς πρωτοπόρων, που μετά τον πόλεμο, μεγαλούργησαν. Το βιβλίο είναι από εκείνα που έλκουν τόσο τον άμεσα ενδιαφερόμενο, τον ηθοποιό ας πούμε ή τον σκηνοθέτη, όσο και το πλατύ κοινό αφού με μυθιστορηματικό τρόπο αναφέρεται στην περιπέτεια της πολυτάραχης ζωής του Κακογιάννη. Θεωρείστε δε πως η επιτυχία του Σιάφκου έγκειται και στο ότι ο φειδωλός σε κουβέντες σκηνοθέτης αποφάσισε ν’ ανοιχτεί. Η εμπιστοσύνη βλέπετε είναι κάτι που κερδίζεται με το πέρασμα των χρόνων. Επιπλέον η αφήγηση δεν αποτελεί λιβανωτό. Τα δύο μέρη κρατούν τη θέση τους κι αυτό που τους ενώνει είναι ο αμοιβαίος σεβασμός και προφανώς η αγάπη για την τέχνη.


Αγγέλα Σωτηρίου - Υπεύθυνη Εκδόσεων Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

ΘΟΔΩΡΗΣ ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ - OI KOΡΕΣ ΤΗΣ ΛΗΣΜΟΝΙΑΣ

Καιρό είχα να δακρύσω διαβάζοντας ένα βιβλίο. Περνάνε τόσα και τόσα από τα χέρια μου που είναι δύσκολο πια να με συγκινήσει κάτι ή να με εντυπωσιάσει ή να με καταπλήξει. Κι αυτό το πέτυχε ο Θοδωρής Παπαθεοδώρου από την πρώτη σελίδα, από την πρώτη κιόλας παράγραφο. Δε χρειάζονται λόγια πολλά, λέξεις «δύσκολες», φράσεις πομπώδεις για να δημιουργήσεις εντυπώσεις και να δικαιολογήσεις τον τίτλο «συγγραφέας». Ο Θοδωρής έχει αυτό που λέμε «πένα» και το καταφέρνει με λόγια απλά και καθημερινά, λόγια που μιλάνε κατευθείαν στην καρδιά σου. ΟΙ ΚΟΡΕΣ ΤΗΣ ΛΗΣΜΟΝΙΑΣ είναι ένα μυθιστόρημα πολυεπίπεδο: ιστορικό, πολιτικό, κοινωνικό. Ναι, είναι όλα αυτά, μα πάνω απ’ όλα είναι ένα μυθιστόρημα ανθρώπινο. Ναι, μιλάει για τον εμφύλιο πόλεμο και το παιδομάζωμα –ένα σκληρό κομμάτι της ιστορίας του τόπου μας – αλλά περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο μιλάει για τους ανθρώπους, και από τις δύο πλευρές, που πάλευαν για τα πιστεύω τους. Σωστό ή λάθος; Δεν ξέρω και δεν το εξετάζω. Οι μάνες δεν ακολουθούν κόμματα και ιδεολογίες. Οι μάνες υπάρχουν για τα παιδιά τους. Και δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα για μια μάνα από το να αδειάζει η αγκαλιά της από το βλαστάρι της.


Λένα Μαντά, συγγραφέας

EΛΣΗ ΤΣΟΥΚΑΡΑΚΗ - Η ΠΟΙΝΗ

Είχα την χαρά να το διαβάσω πολύ πριν εκδοθεί και όμως ακόμα το θυμάμαι. Είναι από τα βιβλία που γράφονται στην καρδιά και όχι μόνο στο μυαλό. Θερμά συγχαρητήρια στο "καινούριο παιδί" των εκδόσεων Ψυχογιός, την Έλση Τσουκαράκη, που από την πρώτη της εμφάνιση θα μαγέψει και θα συγκλονίσει το αναγνωστικό κοινό! Ένα βιβλίο που δεν μοιάζει με κανένα!


Κυριάκος Μαργαρίτης, συγγραφέας

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΕΜΟΥΝΔΟΣ - ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΛΟΗΣ

Ένα αστικό, υπαρξιακό θρίλερ. Με υλικό το σκοτεινό και, ωστόσο, ανατριχιαστικά καθημερινό αθηναϊκό βίωμα, ο Ρεμούνδος συνθέτει μιαν υπαρξιακή φαντασμαγορία που οδηγεί τους ανθρώπους στο επισφαλές όριο του κόσμου τους, ενός κόσμου τελείως προσωπικού και τελείως άλλου. Το υπόγειο ανεβαίνει στην επιφάνεια και το περιθώριο απλώνεται σε ολόκληρη τη σελίδα της καθημερινής εμπειρίας. Ο εαυτός αναγνωρίζεται σε ένα σπασμένο καθρέφτη και φανερώνεται αδιαπραγμάτευτα ξένος. Διαφεύγει - και χάνεται. Στο έργο του Ρεμούνδου, οι τριγμοί μιας ετοιμόρροπης ύπαρξης κάνουν ώστε να ξυπνήσει η Κατσαρίδα και οι άνθρωποι καλούνται να αναλάβουν και να αντιμετωπίσουν την οριακή απώλεια του εαυτού τους - αν μπορούν.