Τρίτη 17 Ιουλίου 2007

Μαμά Μαργαρίτα Καραπάνου




Μαμά
Μαργαρίτα Καραπάνου
Ωκεανίδα
ΣΕ ΛΑΤΡΕΨΑ. Λάτρεψα τα αδύνατα χεράκια σου. Λάτρεψα το στόμα σου, που είχε γίνει σαν πληγή. Στο τέλος, λάτρεψα και την ψυχή σου...
Σελίδα 15
ΜΑΜΑ, ΓΝΩΡΙΣΑ ένα παιδάκι. Το σκότωσες...
Σελίδα 64
ΜΑΜΑ, ΚΡΕΜΟΜΑΙ από μια κλωστή. Την άφησες...
Σελίδα 65
ΜΗΤΕΡΑ, ΣΑΣ ΜΙΣΩ. Είμαι πια σπιλωμένη...
Σελίδα 78
ΑΦΗΣΟΥ, ΜΗΤΕΡΑ, αφήσου στην αγάπη μου. Έτσι, θα στριφογυρίζουμε η μία γύρω από την άλλη. Αιώνια...
Σελίδα 79
ΕΙΣΑΙ ΣΑΝ ΤΗ ΦΩΤΙΑ. Με καις ολόκληρη...
Σελίδα 114
-ΠΕΙΝΑΣ; με ρωτάει η μαμά.
-Όχι.
-Διψάς;
-Όχι.
-Τι θέλεις, τέλος πάντων;
-Να ζήσω...
-Δεν ζεις; ρωτάει.
-Όχι.
-Τι θέλεις για να ζήσεις;
-Να πεθάνεις...
-Πώς;
-Βίαια.
Σελίδα 100


3 σχόλια:

  1. Όταν διάβασα αυτό το βιβλίο είχα πάθει ΣΟΚ!
    Διάβαζα και ξαναδιάβαζα μήπως δεν κατάλαβα καλά!
    Δεν μπορούσα να καταλάβω την μαμά, αλλά ούτε και το παιδί!
    Εγώ ένιωθα τελείως αντίθετα για τη δική μου μαμά, όπως και η συμπεριφορά της ήταν τελείως αλλιώτικη.
    Μου λύθηκαν πολλές απορίες όταν είδα την Μαργαρίτα σε μια συνέντευξή της.
    Από τότε την λάτρεψα! Είχα "δει" πολλά κι απ' το βιβλίο της.
    Από τότε κατάλαβα πως όλες οι μαμάδες δεν εκδηλώνουν με τον ίδιο τρόπο την αγάπη τους, όπως και οι κόρες! Από τότε φοβήθηκα μήπως κι η κόρη μου δεν μ' αγαπά όσο νόμιζα.
    Αχ, ρε Μαργαρίτα τι μού 'κανες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνέχεια σχολίου (έπρεπε να διακόψω για λίγο)
    Κι από κει και πέρα, όλο ακούω για τον ανταγωνισμό μάνας και κόρης!
    Υπάρχει, λένε και αυτό είναι το φυσιολογικό!
    Εγώ μάλλον ήρθα απ' τον Άρη, αφού το έμαθα από τρίτους γύρω στα 45; (κάπου εκεί)
    Είναι δυνατόν μια μάνα να ζηλεύει την κόρη της;
    Είναι δυνατόν μια μάνα να μην είναι υπερήφανη για την ομορφιά ή την ευτυχία της κόρης της;
    Είναι δυνατόν μια κόρη να ζηλέψει την μάνα της; Σε τι; Όποια μαμά και να έχει, δική της είναι!
    Σε τι μπορεί να είναι καλύτερη μια μάνα απ' το παιδί της;
    Ρώταγα κι εγώ την Λένα μου:
    Πες μου, μ' αγαπάς πραγματικά ή με μισείς;
    Το κούφανα το παιδί μου!
    Άκου εκεί φυσιολογκός ο ανταγωνισμός!
    Με συγχωρείς Μαργαρίτα μου, που σχολιάζω εδώ! Το βιβλίο σου με βοήθησε να ενημερωθώ για την ψυχολογία και να διαφωνίσω μ' αυτήν!
    Εγώ ξέρω ότι η μαμά σου σου έλλειψε και την λάτρεψες, ίσως περισσότερο κι από μένα που κι εγώ έγραψα για κείνη ένα βιβλίο!
    Μπορεί να μην είναι λογοτεχνικό όπως το δικό σου, μα παιδί ήμουν κι εγώ και με σημάδεψε η απουσία της.
    Να είσαι καλά, να την θυμάσαι γλυκά και να ξέρεις ότι κι εκείνη σε λάτρευε όσο κι εσύ!
    Κι ας μην το έδειχνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προς μαμάδες και κόρες

    ΔΕΙΞΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ!
    ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΗ ΖΩΗ!
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ!
    Μια μαμά που έχει κόρη
    και είχε μαμά
    και ήταν κόρη,
    Κατερίνα Σταματίου-Παπαθεοδώρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή