Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2009

Για την αγάπη των άλλων Ιουστίνη Φραγκούλη - Αργύρη



Για την αγάπη των άλλων

ΙΟΥΣΤΙΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ - ΑΡΓΥΡΗ

Μυθιστόρημα

ΨΥΧΟΓΙΟΣ




Λες και δικαίωμα στα όνειρα και την καλοζωία είχανε μόνο εκείνοι, επειδή ήτανε μορφωμένοι κι από οικογένεια!
Σελ.42



Αλλά αλήθεια, πόσους πόνους έφερναν μαζί τους οι γνώσεις οι πολλές; Κι εκείνη που 'ξερε γαλλικά, που έγραφε με καλλιγραφικά γράμματα, τι είχε καταλάβει τάχα;
Σελ. 54



"καλά, παιδί μου, σου εύχομαι να μη νιώσεις εσύ ποτέ στα φυλλοκάρδια σου τούτη τη μοναξιά της γραμματοσύνης", είπε η Τζανή....
Σελ. 59



"Σ'το 'πα κι άλλη φορά, Μαργαρίτα μου. Τα γράμματα είναι μεγάλη κατάρα: σε δένουνε για πάντα στο κάρο της ανωτερότητας και δεν μπορείς να πισωγυρίσεις.Τι..
Σελ. 92



"Εύχομαι να 'χεις τύχη χρυσή και να παντρευτείς τον καλύτερο. Μόνο ο συντροφος και η οικογένεια μετράνε στη ζωή. Αυτή είναι η πραγματική ευτυχία, ούτε τα πλούτη, ούτε τα λούσα, ούτε τα χωράφια, ούτε τα γράμματα, κόρη μου. Να το θυμάσαι".
Σελ. 124



Μήπως έτσι δεν είναι ο άνθρωπος; σκεφτόταν στωικά η Τζαννή. Αν δεν καεί στη φωτιά, δε μαθαίνει από κάψιμο. Κι ύστερα, όταν αναφωνεί "στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα", είναι ανεπίστρεπτα αργά!
Σελ.125



Πάτα ελαφρά, γιατί πατάς στα όνειρά μου, θυμήθηκε τα λόγια ενός μυθιστορήματος κι αποκοιμήθηκε γλυκά - μ' ένα ακαθόριστο όμως βάρος στην καρδιά...
Σελ.179



Πόσο πιο εύκολη ήταν η δική του η ζωή! Καμιά φορά η σύγκριση με τη δυστυχία του άλλου σε κάνει να νιώθεις τυχερός, σκέφθηκε και χαμογέλασε...
Σελ. 321



"Άμα δεν ποτιστεί η γη, δεν καρπίζει. Κι αν δεν την ποτίσει ο Θεός με τη βροχή, την ποτίζουμε εμείς με τον ιδρώτα μας".
Σελ. 364







Τι να έφταιξε και δεν πραγματοποιήθηκαν τα όνειρα της μάνας Τζαννής και της κόρης της Μαργαρίτας;
Η ίδια η ζωή! Τι άλλο;



4 σχόλια:

  1. Αγαπημένη μου,
    Είδες πόσο μεγάλο βάρος ήταν η γραμματοσύνη; Πόσο μεγάλο αβάσταχτο βάρος είναι οι γνώσεις;
    Σ ευχαριστώ γι αυτή την παρουσίαση, για την αγαπητική σου προσέγγιση.
    Είσαι το πολύτιμο αγαπημένο μας Κυκλάμινο. Σ ευγνωμονούμε που υπάρχεις και φέρνεις τη δροσιά σου στη μπλογκογειτονιά μας.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σιγά, βρε Ιουστίνη μου!Τα παραλές!
    Μου έκανε εντύπωση η Τζαννή με τις σκέψεις της για τα γράμματα, γι' αυτό τα σημείωσα. Δεν νομίζω πως τα γράμματα είναι εμπόδιο στην ευτυχία! Ίσα ίσα, όντως μορφωμένος ένας άνθρωπος, κρατάει και ανώτερη στάση ζωής. Σύγκρινα την Τζαννή με την δική μου μάννα που ήτανε αγράμματη και είδα πως ήταν η άλλη όψη του νομίσματος, αλλά με την ίδια αξία!
    Μάνες και οι δυο, θυσία και οι δυο για τα παιδιά τους! Έτσι ήτανε οι μανάδες κάποτε! Τώρα χαλάσαμε πολύ!
    Μας παρέσυρε η εποχή!
    Ού, έχει θέματα για συζήτηση το βιβλίο σου! Κάτσε να πιάσει ο χειμώνας, μπας και κλειστώ σπίτι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι απο δώ θα σου γράψω Χρόνια Πολλά έστω και καθυστερημένα. Να σε χαιρόμαστε με την πληθωρικότητά σου, που ταξιδέυει τα βιβλία μας ακόμη και στα καϊκια της παραλίας του Πηλίου.
    Ηθελα να σου πώ ότι αν ξαναδιαβάσεις το Πετάει, πετάει , θα δείς πως και η δική μου η γιαγιά αναθεμάτιζε την αγραμματοσύνη. Τελικά, ό,τι δεν έχεις αγαπάς.
    Πάντως, κι εμείς ως μαννούλες καλές είμαστε. Θυσία γινόμαστε για τα παιδιά μας. Αυτός είναι ο θείος κανόνας της μητ΄ροτητας αγαπημένη μου.
    Σε φιλώ με πρωινά φιλιά Παρασκευής του χειμώνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου, Ιουστίνη μου!
    Να είσαι καλά, γερή κι ευτυχισμένη!
    Να χαίρεσαι και να σε χαίρεται η οικογένειά σου!
    και ΠΑΝΤΑ επιτυχίες!
    Όπως το λες! Ότι μας λείπει αγαπάμε!
    Όσο για τις νέες μανούλες, ευτυχώς, όχι όλες, δεν γίνονται θυσία! Πολλές κοιτάνε μόνο τον εαυτούλη τους, γι' αυτό και υπάρχουν τόσα διαζυγία και τόσα παιδιά χωρίς ολοκληρωμένη οικογένεια. Δεν ξέρω τι γίνεται εκεί, εδώ πάντως, απ' ότι ακούω, βλέπω και μαθαίνω, οι θυσίες όλο και λιγοστεύουν...
    Και προς Θεού, δεν μιλάω για διαζύγια που έπρεπε για το καλύτερο της μάνας και του παιδιού!
    Μιλάω για τον εγωισμό και για τον εύκολο χωρισμό για ψύλλου πήδημα!
    Φιλάκια της, Ιουστίνη μου, γιατί πάω για κήρυγμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή