Σάββατο 16 Ιουνίου 2007

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ - ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ




ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΟΥ

ΑΝΝΑ ΦΡΑΝΚ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Δ. ΚΩΣΤΕΛΕΝΟΣ

ΕΚΔ. ΟΙΚ. Ν. ΔΑΜΙΑΝΟΥ
«Ελπίζω πως θα μπορέσω όλα να σου τα εμπιστευτώ, όπως ακόμη δεν το ‘κανα σε κανέναν. Ελπίζω πως θα ‘σαι για μένα μια μεγάλη ανακούφιση…»
Άννα Φρανκ
Σελ.15

Κυριακή 14 Ιούνη 1942
Πέρασαν πολλές μέρες δίχως να γράψω τίποτα. Έπρεπε να σκεφτώ πρώτα, μια και καλή, τι σημασία έχει ένα Ημερολόγιο. Είναι για μένα μια πολύ περίεργη αίσθηση να γράφω έτσι εδώ τις σκέψεις μου, όχι μόνο επειδή ποτέ ως τώρα δεν έχω δοκιμάσει τίποτα τέτοιο, αλλά και γιατί μου φαίνεται πως αργότερα, ούτ’ εγώ, ούτε κανένας άλλος δε θα ενδιαφέρεται για τις εκμυστηρεύσεις μιας μαθήτριας δεκατριών χρόνων. Επιτέλους, κάτι τέτοιο δεν έχει καμιά σημασία. Νιώθω τη διάθεση να γράψω και πολύ πιότερο ν’ ανοίξω ολ’ αυτά που έχω μέσα στην καρδιά μου για ένα πλήθος πράγματα.
«Το χαρτί είναι πολύ πιο υπομονετικό απ’ τους ανθρώπους».
Σελίδα 19

Δευτέρα 19 του Ιούλη 1943
Αγαπητή Κίττυ,
Την Κυριακή, τα βορεινά του Άμστερνταμ βομβαρδίστηκαν σκληρά –τρομερή ήταν η καταστροφή. Δρόμοι ολόκληροι μεταβλήθηκαν σ’ ερείπια. Θα χρειαστεί πολύς καιρός ώσπου να βγάλουν τα πτώματα.
……. Σελίδα 142

Τρίτη 1 Αυγούστου 1944
Αγαπητή Κίττυ,
«Ένας σωρός αντιρρήσεων», είναι τα τελευταία λόγια της προηγούμενης επιστολής μου και τα πρώτα αυτής εδώ. Μπορείς να μου εξηγήσεις τι σημαίνει αυτό; Τι πάει να πει, αντίρρηση; Όπως όλες οι άλλες λέξεις έχει δυο έννοιες: εσωτερική αντίθεση κι εξωτερική.
Η δεύτερη έννοια σημαίνει να μην υποχωρείς μπρος στη γνώμη των άλλων.
Σελίδα 360

Το Μάρτη του 1945 η Άννα πέθανε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μπέργκεν – Μπέλσεν, δυο μήνες πριν απ’ την απελευθέρωση της Ολλανδίας.
ΤΕΛΟΣ
Σελίδα 363

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου